Четверг, 25.04.2024, 21:28
Приветствую Вас Гость | RSS
Търсене в сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Социални връзки

Каталог статей

Главная » Статьи » РЕКЛАМИ, вдъхновени от велики художници

Рекламното наследство на Леонардо да Винчи 2
"Тайната вечеря"



"Тайната вечеря" (на итал. Il Cenacolo или L'Ultima Cena) е най-зрялото и завършено произведение на Леонардо, създадено между 1495-1497 г. Стенописът е нарисуван от Леонардо да Винчи за неговия покровител херцог Лудовико Сфорца. На картината е изобразена сцена от Тайната вечеря от последните дни на Исус, както е описано в Библията. Картината се позовава на Йоан 13:21, в което Исус казва, че един от неговите 12 апостоли ще го предаде. Творбата е една от най-познатите и ценни картини в света.

Изображението е с размери 460 на 880 и се намира на стената в трапезарията на манастира Санта Мария деле Грацие в Милано. Темата е традиционна за християнското изкуство, но интерпретацията на Леонардо ѝ придава повече реализъм и дълбочина.

"Тайната вечеря" акцентира върху реакциите на всеки един от апостолите, когато Исус им съобщава, че някой от тях ще го предаде. В разположението на фигурите, които са един и половина пъти по-големи от естествените, Леонардо е използвал своите математически познания.
Фигурата на Христос е разположена в центъра на изображението. Перспективното решение е такова, че пресечна точка на всички линии се явява главата на Исус. Това допълнително усилва усещането за значимостта му. Някой изкуствоведи смятат, че идеята на Леонардо е да представи Бог като "първодвигател" (il primo motore) на всичко във Вселената. Обръща се внимание на особеното движение сред учениците на Исус, предизвикано от съобщението му. Ритъмът на позите им е сравняван с някои чертежи на машини от Леонардо.

Всичките дванадесет апостоли имат различна реакция при новината, с различна степен гняв и шок. Леонардо ги е разделил в четири групи. От ляво на дясно:

Вартоломей, Яков Зеведеев и Андрей Първозвани образуват композиция от три фигури. И тримата изглежда са изненадани. Двете ръце на Андрей Първозвани сякаш искат да спрат невероятното съобщение.
Юда Искариотски, Петър и Йоан образуват друга тройна композиция. Юда е в сянка, изглежда уединен, изолиран от света, но изведнъж върнат в реалността от внезапното разкритие на плановете му. В ръцете си държи малка торбичка със сребро, която е получил като отплата за предателството. Петър изглежда ядосан. Той държи нож, който е насочен далеч от Исус. Най-младият апостол, Йоан, изглежда, че губи съзнание.
Тома, Яков Алфеев и Филип образуват следващата тройна група от персонажи. Ясно се вижда, че Тома е разтревожен. Яков Алфеев афектирано вдига ръце във въздуха, изглежда изумен. Филип сякаш иска допълнително обяснение.
Матей, Юда Яковов (Тадей) и Симон Зилот също са обединени като тройна композиция. И Тадей, и Матей са обърнати към Симон Зилот, вероятно за да разберат дали той няма отговор на въпросите им.

"Тайната вечеря" е един от най-известните и популярни библейски сюжети. И най-важното - той е много лесен за визуализация и е разпознаваем дори и в най-непредсказуемите вариации.

Както е известно, традиционната интерпретация на "Тайната вечеря" е, че Исус едва е изрекъл думите: "Един от вас ще ме предаде". Рекламната агенция Remember+Milan е създала много оригинален плакат, който рекламира Campaign Against Dog Abandonment (Кампания срещу изоставянето на кучетата). Рекламистите са заменили всички човешки глави с глави на кучета, единствено Юда са оставали непроменен, в човешка облик. По този начин се подчертава, че хората, изоставили своите домашни любимци на улицата, са истински предатели. Лозунгът е: One of you betrays us - "Един от вас ще ни предаде".


Dog Abandonment: One of you betrays us, Ipa, Remember + Milan, Печатна реклама

Euro RSCG използва библейския сюжет за комуникация чрез плакат за отрова за плъхове на Mortein .
Библейският сюжет "Тайната вечеря" (последната вечеря на Исус с учениците му), използван в рекламата
, до известна степен е кощунство, но като цяло е ефективен. Всичко е правилно: Благодарение на Mortein тази вечеря ще бъде последна за плъховете.


Mortein: Last supper, Mortein, Euro Rscg, Reckitt Benckiser, Печатна реклама

Реклама на компания La Table Event Catering, занимаваща се с кетъринг.
Лозунг: Unforgettable Meals / Незабравими храни


LAST SUPPER, La Table Event Catering, Change Communication, Печатна реклама

Към класикатата "са се приобщили" и сексуалните малцинства в Сан Франциско, рекламирайки уличния панаир за кожени изделия San Franciscos Folsom Street Fair, който се провежда под техния патронаж. Поредната скандална интерпретация на "Тайната вечеря", естествено, предизвикала гневния протест на
редица обществени организации, сред които и на
Concerned Women for America ("Обезпокоени за Америка жени").


San Francisco’s Folsom Street Fair, Folsom Street Fair, Outdoor

Собственикът на ирландската букмейкърска кантора Paddy Power е принуден да свали рекламните плакати на своята компания по улиците на Дъблин след жалби на недоволни християни. Плакатите показват сцена от "Тайната вечеря", стилизирана като в известната картина от Леонардо да Винчи, на която Исус и
апостолите играят карти и рулетка. Изображението е украсено с надписа: "Това е място за игри и забавления”.
Ирландската служба за надзор върху рекламата принуждава предприемача да премахне билбордовете, заявявайки, че е полулила над 100 жалби, т.е. "повече от когато й да било за каквото й да било".


Paddypower.com: The last supper, Печатна реклама

Агенция ENNEMM и компания Siminn, предоставящи услугата 3G
в Исландии, са заснели 80-секунден спот, в основата на сюжета на който
лежи «Тайната вечеря». Юда закъснява за вечерята, говорейки със
стражата, а Исус му звъни и с помощта на 3
G прониква в неговите тайни замисли.






Категория: РЕКЛАМИ, вдъхновени от велики художници | Добавил: Maria (30.01.2013)
Просмотров: 1807 | Комментарии: 2 | Теги: рекламно наследство, Леонардо да Винчи | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: