Социалните мрежи: достъпът на работното място ограничен
07.10.2011, 21:39
Напоследък промоцирането на стоки и услуги с използването
на социалните мрежи става все по-популярно. Често обаче хората имат
възможност активно да използват интернет само на работното място. Но тук
пък са в сила корпоративни правила, които ограничават достъпа до
социалните мрежи. Онлайн проучване, проведено от компания „Online
Market Intelligence” („OMI”) в Русия през юни 2010 г., дава възможност
да се узнаят важни подробности за това, кой, на кого и доколко сурово
забранява да се използват социалните мрежи на работното място. В проучването участват 5000 души, жители на големите градове на Русия. На въпроса: „Можете ли да използвате социалните мрежи на работното място?” са получени следните отговори [1]:
Не, системният администратор е закрил достъпа до любимите социални мрежи (18.9 %);
Отчасти.
Имаме достъп само до професионални мрежи – „Мой круг”
(http://moikrug.ru/), „Professionali.ru” (http://professionali.ru/)
и т.н. (4.0 %);
Отчасти. Имаме достъп само до руски проекти – „Одноклассники” (www.odnoklassniki.ru),
„Вконтакте” (http://vkontakte.ru/). Затова пък чуждестранните
социални мрежи (например „Facebook”, „Flikr”, „LinkedIn”) са
открити (5.3 %);
Официално –
не, ръководството на компаниите забранява използването на социалните
мрежи, но има достъп към тях (18.9 %);
Да.
При нас няма никакви ограничения, но работата е прекалено много,
затова на практика не ползвам социалните мрежи (15.2 %);
Да. Няма ограничения, затова по време на почивката често общувам с приятели в социалните мрежи (25.8 %);
Да. Използването на социалните мрежи ми е необходимо за изпълнението на служебните ми задължения (7.2 %);
Друго (4.8 %).[1]В скоби е даден относителен дял на тези, които са съгласни с твърдението.