Четверг, 02.05.2024, 16:54
Приветствую Вас Гость | RSS
Търсене в сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Социални връзки

Каталог статей

Главная » Статьи » МАРКЕТИНГ » Е-маркетинг

Facebook за авторите
11.06.2011, 22:47
„Facebook се превърна в силен стратегически инструмент за авторите, който може да бъде използван в маркетинга и промотирането на техните книги. Тази платформа е безплатна от гледна точка на първоначалните инвестиции, но много скъпа по отношение на времето. Един автор или което и да е друго лице, занимаващо се с бизнес, може да направи скъпо струващи грешки при създаването и използването на своето присъствие във Facebook, ако не разбира нюансите на мрежата”, твърди Cindy Ratzlaff.
Какви са нейните препоръки към авторите при подготовката им за използване на социалните медии?
На практика Facebook е не само блогова и комунакационна платформа, а и търсачка. Една от причините, поради които авторът трябва да присъства във Facebook, е следната – да увеличи своята видимост и по този начин да помогне на читателите да намерят неговите произведения.
Мрежата предлага на автора три различни начина на присъствие – личен профил, Facebook страница и Facebook група. Всеки от тях има свои правила, предимства и недостатъци.
Логично е авторът първоначално да създаде личен профил. Хората, които ще присъедини, се наричат „приятели”. Броят на приятелите е ограничен – до 5000. Наличието на профил улеснява автора в създаването на Facebook страница или група.
Facebook страницата (наричана още Fan страница) е най-добрата опция, която мрежата предлага за успешен брандинг на автора в социалните медии.
Хората, които желаят да се свържат с Facebook страницата на автора, трябва да кликнат върху бутона „Харесва ми”, за да получават актуализирана информация от нея. След като „харесат” страницата, те се превръщат във „фенове”.
Авторът може да създаде потребителски раздели за Facebook страницата си – например „Добре дошли” („Welcome”), „За книгата” („About the Book”), „Повече за автора” („More about the Author”), „График на турнетата” („Tour Schedule”) и др.




Facebook страницата разрешава неограничен брой фенове. Това е добра новина за един автор, който работи, за „да натрупа” възможно най-голям списък от последователи, на които да съобщава за новите си произведения, участия или проекти. Той може да създаде дори opt-in box и да покани всички свои фенове да се абонират за неговия е-бюлетин.

Facebook страниците се индексират от Google и по-този начин увеличават възможността за популяризиране на автора, ако той редовно публикува ново, оригинално съдържание.
Групите са подходящи за разпространение на съобщение или търговска марка чрез вирусен маркетинг, но не се индексират от Google. Това е най-важната причина за автора да създава Facebook страница като продължение на групата.

Едно от предимствата на Facebook страницата пред групата е, че тя предлага „чудесна статистика – с разбивки по пол, възраст и най-разнообразна активност на членовете на страницата. Тази статистика е достъпна само за създателя (администратора) на страницата”.
На 13.06.2011 г. ИК „Жанет 45” публикува информация за активността на нейните 5039 фенове във Фейсбук:
• 4411 живеят в България, 91 в САЩ, 76 в Обединеното кралство, 63 в Германия, 31 в Нидерландия, 30 в Гърция, 28 в Испания, 27 във Франция, 25 в Италия, 23 в Турция, 16 в Австрия, 15 в Белгия, 12 в Кипър, по 11 в Канада, Чехия, Полша, 9 в Люксембург, 8 в Швейцария и 6 в Румъния;
• 70% са жени, 26% – мъже, 4% не са посочили полова принадлежност;
• 3176 живеят в София, 457 – Пловдив, 131 – Варна, 81 – в Стара Загора, 76 – Бургас, 64 – Русе, 53 – Хасково, 53 – Велико Търново, 44 – Плевен, 22 – Мадрид, 20 – Перник, 19 – Атина, 18 – Добрич, 18 – Ямбол, 17 – Амстердам, 15 – Виена, 14 – Истанбул, 12 – Лондон, 12 – Ловеч;
• 2% са на възраст между 13 и 17 години, 18.2% – между 18 и 24, 30.6% са от 25 до 34-годишни, 25% от 35 до 44, 11.8% от 45 до 54, 8% – над 55-годишни, 5.4% не са заявили възрастта си;
• през последната календарна година страницата е харесана от нови 2408 души. 514,947 пъти са се появявали на нечий екран нейни статии, вследствие на което текстовете и снимките й са били удостоени с 2450 коментара или харесвания;
• през последните трийсет дни активност към статии от страницата (отзив интерес към текст или снимка) са проявили 2813 души; Коментарите за същия период са 223.
Категория: Е-маркетинг | Добавил: Maria (14.12.2011)
Просмотров: 477 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: