Четверг, 02.05.2024, 17:34
Приветствую Вас Гость | RSS
Търсене в сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Социални връзки

Каталог статей

Главная » Статьи » МАРКЕТИНГ » Е-маркетинг

Десет правила за използване на социалните медии
07.10.2011, 22:02
Picture
  1. Определете действително ли вашата целева аудитория посещава социалните медии. Ако отговорът е „да”, то какви именно. Например според данни на ВЦИОМ (Русия) само една трета от руските граждани ползва интернет.
  2. Убедете се, че вашата компания е достатъчно отворена и има за какво да разказва всеки ден в социалните медии.
  3. Поместете препратки към социалните медии във вашия официален сайт. Започнете да приемате поръчки в блоговете и социалните мрежи.
  4. Като правило, в социалните медии компаниите примамват аудитория към своя официален сайт. Проверете удобен ли е неговият интерфейс и съответства ли информацията в сайта на интересите на ползвателите, които ще привлечете чрез блогове и мрежи. Може допълнително да създадете специален сайт – платформа за общуване.
  5. Определете със собствени сили ли ще промоцирате своя бренд в мрежите или ще наемете специалисти. Например според оценката на Григорий Фирсов, директор на „Garin Studio” (агенция за интернет реклама и иновационен маркетинг – http://www.garin-studio.ru/), средният месечен бюджет за промоциране на компания или продукт от агенцията сега е около 500 000 рубли. А цената на рекламна кампания, осъществявана от нея – 1-1,5 млн рубли.
  6. Назначете специален „блог секретар”, който ще отговоря за обновяването на новините (или за сътрудничеството с рекламна агенция). Компанията „Эльдорадо” (интернет магазин за битова техника – http://www.eldorado.ru/) например използва само „Twitter” и се задоволява със собствен PR специалист, който отделя половин час дневно за обновяване на информацията. Той отговаря и на въпроси, разглежда жалби, а така също извършва мониторинг на споменаването на компанията в блоговете.
  7. Стратегията за промоциране зависи от целта. Ако за вас е важно да поддържате репутация, въвличайте ползвателите в обсъждане, реагирайте на всички обосновани жалби. Ако се стремите да увеличите продажбите, важна е активната работа с целевата аудитория: организирайте акции и увеличавайте броя на добрите препоръки чрез активност в тематичните форуми, използване на FAQ, в онлайн общностите, където вашите потенциални клиенти обменят опит. Имайте предвид, че опитите нещо „да бъде наложено насила” моментално ще развалят отношението към вашата компания. Действайте внимателно.
  8. Помнете, че хората няма просто така да се включат като „приятели” в създадената от вас общност. Като начало тествайте своята работа върху няколко представители на целевата аудитория. Докажете, че тяхното мнение за вашата компания е важно за вас.
  9. Сами създавайте общности и групи, поддържайте активност в тях. Помнете: ако не създадете група веднага, ще я създадат други за вас. И това може да навреди на имиджа на бренда. Но и от чужда общност може да се извлече полза. Например „Nokia” е „партньор” в развитието на общност от ентусиасти („Клуб на собствениците на „Nokia” – http://nokia.vkontakte.ru/), която включва над един милион ползватели.
  10. Задавайте въпроси и помествайте в сайта анкети – вие ще получите много данни за отдел маркетинг. Но помнете, че да подтикнете хората към качествено участие в интернет проучвания е доста сложно, а да се провери достоверността на данните практически е невъзможно.
Категория: Е-маркетинг | Добавил: Maria (14.12.2011)
Просмотров: 427 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: