Понедельник, 23.12.2024, 00:54
Приветствую Вас Гость | RSS
Търсене в сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Социални връзки

Каталог статей

Главная » Статьи » МАРКЕТИНГ » Издателски бизнес и маркетинг

20 години от създаването на АСКИ


Асоциацията на книгоиздателите (АСКИ) в Русия е създадена на 17 април 1990 г. на учредителен конгрес, състоял се в актовата зала на издателство „Прогрес” („Прогресс”).

Днес АСКИ е некомерсиална професионална организация, която обединява над 200 издателски организации с различни форми на собственост, повече от половината от които представляват регионите на Русия.

АСКИ е упълномощен представител на Русия в Международната асоциация на издателите (IPA); установила е бизнес контакти и с националните асоциации на други държави – Украйна, Белорусия, Армения, Казахстан, Киргизия, Унгария, както и с националните центрове за книгата на Гърция, Финляндия, Египет.

АСКИ плодотворно сътрудничи с държавни и обществени организации, заинтересувани от създаването на благоприятни условия за развитието на книгоиздателския отрасъл в страната – Комитета на Държавната дума[1] по информационна политика, Федералната агенция по печата и масовите комуникации на Руската федерация, Комитета по телекомуникации и средства за масова информация на Правителството на Москва, Асоциацията на книгоразпространителите (АСКР), Междурегионалната асоциация на полиграфистите (МАП), Московското бюро на ЮНЕСКО, Руската книжна палата.

Основно направление на дейността на АСКИ е защитата на общите права и интереси на руските книгоиздатели, координирането на тяхната дейност по създаване на условия за развитие и усъвършенстване на националното книгоиздаване. АСКИ представя и отстоява икономическите, правните, професионалните и други интереси на своите членове пред органите на държавната власт, въздейства върху общественото мнение, като по този начин съдейства за приемането на законодателни актове и привеждането на руските закони в съответствие с международното право.

Управлението на АСКИ, членове на което са ръководители на най-големите издателства в страната, постоянно търси нови форми на сътрудничество с издателствата, насочени към усъвършенстване на условията за тяхната дейност.

Основната задача на АСКИ е развитие на регионалното книгоиздаване, разширяване на взаимодействието, оказване на помощ и съдействие на регионалните и националните издателства, координиране на тяхната дейност. АСКИ има представителства в Санкт Петербург, Чебоксари, Екатеринбург, открито е отделение в Челябинск.

На сайта на организацията (www.aski.ru) се публикува информация за събитията в света на книгата, провежданите от нея мероприятия, реклама за нови книги, публикувани от издателствата.

Юридическият й отдел редовно провежда семинари, кръгли маси, правни консултации, посветени на актуални въпроси. Работи „Клуб на юристите на руските издателства”.

Провеждат свои мероприятия и структурите на АСКИ – „Клубът на детската книга”, Съветът на директорите на университетските издателства, секцията на издателствата за техническа литература.

В организационно-творческата дейност на Асоциацията важно място заема участието в панаирите на книгата – Международния московски панаир на книгата и Националния панаир „Книгите на Русия”. На изложбите-панаири АСКИ организира свой щанд, който предоставя безплатно на регионалните издателства с по-малки финансови възможности.

Със съдействието на Генералната дирекция „Международни изложби и панаири на книгата” и Федералната агенция по печата на Руската федерация АСКИ организира колективни щандове на други авторитетни международни панаири, а също така инициира и подготвя целеви изложби на нови издания на територията на Русия и в чужбина, организира взаимовръзката на своите членове с чуждестранни партньори.

Към Асоциацията работи и „Клуб на книгоиздателите”, който предлага широки възможности за организиране на тематични изложби, презентации на отделни издания, семинари, срещи с интересни държавни и обществени дейци. Той трябва да се превърне в център за общуване и обмяна на опит за членовете на организацията.

От 1991 г. се провежда ежегоден, ползващ се с висок авторитет сред издателит, конкурс „Най-добрите книги на годината”, основната цел на който е популяризиране, съхраняване и развитие на националната култура на книгоиздаването, подкрепа на новаторски творчески идеи на издателски колективи. В рамките на конкурса, наред с наградите на АСКИ, се присъждат награди на Комитетите на Държавната дума, Съюза на журналистите на Русия, Руския книжен съюз, Министерството на отбраната, Търговско-промишлената палата на Руската федерация, Руския профсоюз на работниците на културата, ЮНЕСКО, Генералната дирекция „Международни изложби и панаири на книгата”, Руската книжна палата и др.

Съвместно с Университета по печата (МГУП) АСКИ провежда конкурс „Изкуството на книгата. Традиции и търсения”.

Асоциацията установява взаимоотношения и с руски издатели в чужбина, като им предоставя възможности за участие в конкурси, осъществяване на изложбена дейност, поместване на информация на своя сайт.

Важно място в работата АСКИ заема благотворителната дейност – пратки с книги за селски училища, Дома на милосърдието, райони, пострадали от стихийни бедствия и др.

В плановете на Изпълнителната дирекция на Асоциацията влиза програма за повишаване на квалификацията на издателските кадри за нови издателства, която включва подготовка на редактори, стаж, други форми на обучение.

Работата на АСКИ редовно се оповестява в професионалната преса –ежеседмичното издание „Книжное обозрение”, „Литературная газета”, в списанията „Книжная индустрия”, „Книжное дело” и др.

Асоциацията е отворена за всички издатели и предприятия от книжния отрасъл и е заинтересувана от разширяването на взаимнаизгодното и ефективно сътрудничество с руски и чуждестранни колеги.

[1] долната камара на Федералния парламент на Руската федерация
Категория: Издателски бизнес и маркетинг | Добавил: Maria (22.10.2012)
Просмотров: 378 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: