Понедельник, 29.04.2024, 10:41
Приветствую Вас Гость | RSS
Търсене в сайта
Статистика

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0
Социални връзки

Каталог статей

Главная » Статьи » МАРКЕТИНГ » Маркетинг

Седем съвета от опитни интернет търговци

07.10.2011, 21:55

Учете се от чуждите грешки

1. Успехът на бизнеса зависи от правилния избор на стоката. Един от начините за търсене на ниши eзаимствуването на идеи от запада. Например интернет магазинът Ozon.ru в много отношения използва опита на американския гигант Amazon.com. Добре би било начинаещият интернет търговец да притежава офлайн опит в работата със стоката, която се готви да търгува онлайн: да се усвои спецификата на интернет търговията често пъти е по-просто, отколкото ориентирането в даден асортимент (кукички за риболов или размери на сутиени). Важни са и връзките с доставчиците. Създателят на най-големия в Рунет интернет магазин Holodilnik.ru Валерий Ковальов е започнал да търгува с битова техника още през 1993 г.

2. Ако с цел икономия наемате готова програмна платформа, трябва да сте сигурни, че ще можете бързо и без загуби да пренасяте своя контент (базата данни за стоките) и клиентската си база.

3. Помнете за дизайна и „юзабилити” (от англ. usability) – общото удобство на потребителския интерфейс, логичността и простотата в разполагането на елементите за управление. „Сайтът трябва да бъде ясен, разбираем, дружелюбен, в който дори пенсионерка, на която вчера са подарили компютър, би се чувствала комфортно” – съветва Альона Салбер, автор на книгата „Как да се открие интернет магазин”, която в близкото минало е управлявала няколко търговски площадки в интернет.

4. В интернет се търгува не със стока, а с обслужване. Например директорът на интернет магазина rubashka-na-zakaz.ru Василий Мунтян, търгуващ с мъжки ризи, ушити по поръчка, е създал в сайта специален „конструктор”, в който могат да се съберат няколко милиона варианти на ризи за всеки вкус. Стоката е само част от обслужването. Това показват и резултатите от изследване на онлайн търговията, проведено от „PricewaterhouseCoopers” – в списъка от конкурентните предимства на интернет магазините ниските цени са едва на седмо място. Потребителите най-много ценят икономията на време, доставката по домовете, възможността да се избегне суетата на традиционните магазини, денонощния режим на работа и възможността да се намери стока, която отсъства или трудно може да се открие в традиционните магазини.

5. Не са необходими големи инвестиции за външния облик на първия магазин. „Ако това е вашият първи магазин, вие няма веднага да разберете какво действително ви е необходимо и какво няма да ползвате” – съветва Павел Коротов от Oborot.ru.Често интернет магазините, работили около една година или малко повече, променят дизайна и платформата си, тъй като за това време разбират какъв трябва да бъде техния магазин.

6. Предложете на вашите купувачи максимален брой начини за плащане на стоката. Главното правило е: предлагайте начини и условия, които могат да заинтересуват вашите клиенти и които не ви носят загуби. „При това всичко трябва да бъде максимално просто, бързо и достъпно” – твърди Оскар Хартманн.

7. Не се увличайте с кредитиране на вашите контрагенти: извоювайте си отстъпки и отсрочване на плащанията. Помнете, че заплащайки на доставчика цялата стойност на стоката, вие се лишавате от оборотни средства, наличието на които за много начинаещи предприемачи е критично. Постоянно анализирайте продажбите и стоковите запаси. Ако тяхната обращаемост надвишава 200 дни – това е повод да се преразгледа асортимента. „В интернет търговията отстъпката често пъти е малка. Малки на пръв поглед операционни проблеми водят до това, че магазинът веднага започва да търпизагуби” – казва Оскар Хартманн. Събирайте статистически данни за продажбите и на основата им правете големите инвестиции.
Категория: Маркетинг | Добавил: Maria (14.12.2011)
Просмотров: 366 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: