2.
Ако с цел икономия наемате готова програмна платформа, трябва да сте
сигурни, че ще можете бързо и без загуби да пренасяте своя контент
(базата данни за стоките) и клиентската си база.
3.
Помнете за дизайна и „юзабилити” (от англ. usability) – общото удобство
на потребителския интерфейс, логичността и простотата в разполагането
на елементите за управление. „Сайтът трябва да бъде ясен,
разбираем, дружелюбен, в който дори пенсионерка, на която вчера са
подарили компютър, би се чувствала комфортно” – съветва Альона Салбер,
автор на книгата „Как да се открие интернет магазин”, която в близкото
минало е управлявала няколко търговски площадки в интернет.
4. В интернет се търгува не със стока, а с обслужване. Например директорът на интернет магазина rubashka-na-zakaz.ru Василий Мунтян,
търгуващ с мъжки ризи, ушити по поръчка, е създал в сайта специален
„конструктор”, в който могат да се съберат няколко милиона варианти на
ризи за всеки вкус. Стоката е само част от обслужването. Това показват и
резултатите от изследване на онлайн търговията, проведено от
„PricewaterhouseCoopers” – в списъка от конкурентните предимства на
интернет магазините ниските цени са едва на седмо място. Потребителите
най-много ценят икономията на време, доставката по домовете,
възможността да се избегне суетата на традиционните магазини, денонощния
режим на работа и възможността да се намери стока, която отсъства или
трудно може да се открие в традиционните магазини.
5. Не са необходими големи инвестиции за външния облик на първия магазин.
„Ако това е вашият първи магазин, вие няма веднага да разберете какво
действително ви е необходимо и какво няма да ползвате” – съветва Павел Коротов
от Oborot.ru.Често интернет магазините, работили около една година или
малко повече, променят дизайна и платформата си, тъй като за това време
разбират какъв трябва да бъде техния магазин.
6. Предложете на вашите купувачи максимален брой начини за плащане на стоката.
Главното правило е: предлагайте начини и условия, които могат да
заинтересуват вашите клиенти и които не ви носят загуби. „При това
всичко трябва да бъде максимално просто, бързо и достъпно” – твърди Оскар Хартманн.
7. Не се увличайте с кредитиране на вашите контрагенти:
извоювайте си отстъпки и отсрочване на плащанията. Помнете, че
заплащайки на доставчика цялата стойност на стоката, вие се лишавате от
оборотни средства, наличието на които за много начинаещи предприемачи е
критично. Постоянно анализирайте продажбите и стоковите запаси. Ако
тяхната обращаемост надвишава 200 дни – това е повод да се преразгледа
асортимента. „В интернет търговията отстъпката често пъти е малка. Малки
на пръв поглед операционни проблеми водят до това, че магазинът веднага
започва да търпизагуби” – казва Оскар Хартманн. Събирайте статистически данни за продажбите и на основата им правете големите инвестиции.