Понедельник, 29.04.2024, 09:03
Приветствую Вас Гость | RSS
Търсене в сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Социални връзки

Каталог статей

Главная » Статьи » МАРКЕТИНГ » Маркетинг

Пет аргумента за откриване на интернет магазин
07.10.2011, 21:56 Защо онлайн продажбите са интересни и на традиционните търговци?

Студентът от Икономическия факултет на Московския държавен университет (МГУ) Евгений Лашков преди няколко месеца е открил своя втори интернет магазин. Първоначалните инвестиции са няколко хиляди рубли. Предприемчивият студент успява да съчетава бизнеса с учебните занятия и смята, че онлайн търговията е най-добрият начин да припечели. И ето защо.

1. Потенциал

Интернет търговията в Русия се развива по-динамично, отколкото в САЩ: за последните пет години пазарът е нараснал почти шест пъти. Голямата страна с ниска плътност на традиционните магазини „е предразположена” към дистанционната търговия. Но не е необходимо „да се зацикля” на Русия. Потенциалният купувач се намира във всяка точка на света.

2. Нисък праг на навлизане

Picture
Месечният наем на 1 кв. м търговска площ в Москва струва над 20 000 рубли. Средствата, които са необходими за откриване на най-обикновен интернет магазин, са съпоставими с тази сума. При това виртуалната витрина може да побере неограничен брой стоки. „Да се открие качествен интернет магазин не е много по-евтино от откриването на верига от няколко офлайн магазина. Но  е по-евтино от откриването на верига от няколко десетки офлайн магазина” – потвърждава Оскар Хартманн от KupiVIP.ru (www.kupivip.ru).

3. Допълнителен канал за реализация

Всички големи вериги за търговия на дребно с битова електроника  в Русия притежават интернет магазини. И ако продажбите в условията на криза в обичайните са намалели с 20-40 %, то  те са се увеличили с 40-80 % в онлайн подразделенията на най-големите вериги.

В интернет навлизат и продавачите на хранителни стоки в страната: към „Седьмой континент” (www.7cont.ru), чиито отдел за поръчки по интернет е създаден още през 2002 г., са се присъединили „X5 Retail” (www.x5.ru) и „Азбука вкуса” (www.azbukavkusa.ru).

Засега според компанията „PricewaterhouseCoopers” интернет генерира не повече от 2–3 % от цялата печалба на търговските вериги и проектите имат по-скоро имиджов статус: „те са допълнителен канал за продажби и отразяват стремежа на веригите да се възползват от възможностите на стремително развиващия се и перспективен пазар”.

Picture
Picture
Picture

4. Нови възможности

В интернет е възможно това, което не е възможно офлайн:  да се обхване веднага цялата страна, бързо и без особени разходи да бъдат привлечени много купувачи. „Когато сутрин обявим рекламна акция, ние реализираме $100 000 оборот за един час” – твърди Оскар Хартманн.

5. Увеличаване на търсенето

Купувачите все повече следят цените. А в интернет за сметка на съкращаването на разходите е възможно намалението им от 5 до 35 % в сравнение с традиционните магазини. 52 % от ползвателите на интернет в Русия отбелязват, че основното предимство на покупките в мрежата е икономическата изгода.
Категория: Маркетинг | Добавил: Maria (14.12.2011)
Просмотров: 361 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: