Вторник, 23.04.2024, 20:49
Приветствую Вас Гость | RSS
Търсене в сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Социални връзки

Каталог статей

Главная » Статьи » МАРКЕТИНГ » Маркетинг

Основни рискове на онлайн търговията
07.10.2011, 21:43
Picture Какво пречи на интернет магазина да печели?

1. Неправилното му позициониране

„Това е причината за провала на 99 % от проектите” – отбелязва Алексей Кузмин, собственикът на интернет библиотеката Litportal.ru.

Необходимо е точно да се определи поглъщаемостта на пазара, на който фирмата се готви да навлезе, какъв е броят на вече работещите конкуренти на него и колко конкуренти ще се появят в течение на една година (към момента на навлизането). „Основната грешка в позиционирането е да си представяте, че вие ще бъдете единствените „на чисто поле” и всички ще дойдат при вас” – отбелязва Феликс Мучник от softkey.ru.

2. Технически проблеми

Никой не е застрахован от аварии. И от коварните замисли на конкурентите.

„Три пъти изключихме конкурентите, след което им отказаха хостинг” – разказва за използването на DDoSатаки[1] в конкурентната борба един от интернет търговците. „Услугата” струва $100 в ден. Какво да се направи? Погрижете се за резервно копиране на информацията. Изберете DDoS защитен хостинг. Настройте програмната платформа и сървъра така, че те да бъдат в състояние да издържат на наплива на посетителите. Винаги трябва да притежавате запас отмощност и да не жалите пари за развитието на сървъра. Според Кузмин от Litportal.ru натоварването като цяло не трябва да надвишава 50 % от възможностите на програмно-апаратния комплекс.

3. Грешки при наемането на хора

Необходимо е да се оирентирате преди всичко в техническите специалисти. На пазара има огромен брой хора, готови да се занимават с каквото и да е, а стойността на IT специалистите в Русия е висока. Резултатът често може да бъде неочакван. Имайте пред вид, че IT индустрията е един от най-бързорастящите отрасли, което е привлякло в нея много случайни хора. „Тут трябва да се прояви интуицията на ръководството и акционерите, така че вместо специалист да не бъде нает на работа колоритен офисен планктон с висока заплата и безумни амбиции” – съветва Алексей Кузмин. Ако не умеете да подберете хора, обърнете се за помощ към познати или в профилираните агенции за кадри.

4. Проблеми с плащанията

5. Проблеми с доставките

6. Зависимост от контрагентите

От броя и качеството на доставчиците на стока в магазина зависи извънредно много.

Първо, старайте се да диверсифицирате базата на доставчиците, за да не зависите силно от някого от тях.

Второ, оценете тяхното качество: доколко една или друга компания ще бъде способна да осигури магазина с равномерен поток от стока.

Помислете предварително какво ще правите с излишъка от неликвидна стока.

[1] Атака за отказ на услуга (на английски: denial-of-serviceattack, съкратено DoS attackDoS атака) е опит даден ресурс, предоставян от компютър (наричан жертва), да бъде направен недостъпен за целевите му потребители. Обикновено жертви на такива атаки стават популярни уеб сървъри, като целта е те да станат недостъпни от интернет. Според Борда на архитектите на Интернет, това действие е компютърно престъпление, нарушаващо етиката в мрежата.
Категория: Маркетинг | Добавил: Maria (14.12.2011)
Просмотров: 507 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: