Четверг, 25.04.2024, 12:55
Приветствую Вас Гость | RSS
Търсене в сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Социални връзки

Каталог статей

Главная » Статьи » МАРКЕТИНГ » Маркетинг

Колко може да струва едно невнимателно кликване?
07.10.2011, 21:42
Picture
Как интернет магазините използват персоналните данни на купувачите?
През 2007 г. Линда Линдквист купила в сайта MovieTickets.com два билета за кино – за себе си и своята 19-годишна дъщеря.
В сайта вниманието й било привлечено от линк, който обещавал „10-процентна отстъпка от следващата покупка”. От любопитство Линда кликнала върху линка след покупката на билета, но не попълнила никакви формуляри и не въвела 16 цифровия номер на своята кредитна карта.
Една година по-късно тя установила, че от нейната карта са изтеглени $20 в полза на компанията, предоставяща – съдейки по описанията – отстъпки при покупки и награди за предварителна резервация на услуги.
След като позвънила по телефона, тя изяснила, че данните от нейната кредитна карта компанията е получила от сайта MovieTickets.com, а общата изтеглена сума за времето, през което, без да знае това е участвала в програмата, е $320.
Парите й върнали само месец, след като тя се оплакала в MovieTickets.com.
„Колкото повече мислех за това, толкова повече им се ядосвах” – споделя Линдквист пред Комисия към Сената през ноември 2009 г. „Мислех, че това е уважаван сайт, а те се свързали с някакви мошеници”.
Всъщност Линда става една от жертвите на мошеническа схема под названието „Post Transaction marketing”, която се свързва с почти $1,5 млрд. и става предмет на разследване на Американския сенат. Съществуващите закони позволяват на сайт, получил информация за кредитна карта на клиента, да я предаде на всеки партньор, който предлага (рекламира) услуги в същия сайт.
Тази пропуск в закона дава възможност на няколко компании да теглят пари от сметките на милиони хора, получавайки за това не тяхното явно съгласие, а само едно кликване.

В резултат на разследването на Сената всички компании, участвали в схемата, заявили, че се отказват от използването на „
Post Transaction marketing” и сега са задължени да изискват от своите клиенти явно да въведат всичките 16 цифри от номера на кредитната карта, преди да вземат от тях пари.
Категория: Маркетинг | Добавил: Maria (14.12.2011)
Просмотров: 406 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: