Понедельник, 29.04.2024, 09:26
Приветствую Вас Гость | RSS
Търсене в сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Социални връзки

Каталог статей

Главная » Статьи » МАРКЕТИНГ » Маркетинг

Как да се разбере добре ли работи магазинът?
Основни показатели за успешност

Ключови показатели са оборотът на магазина и клиентската база.

За площадките за продажба на софтуер оборотът от $1 млн. през първата година на съществуване е косвен признак за това, че магазинът има шанс за успех в своя сегмент. При това ако „marge de gros” не покрива текущите разходи – значи всичко е направено неправилно.

По отношение на клиентската база Феликс Мучник твърди: ако магазинът през първата година на работа не е обслужил 100 000 купувачи, то той няма да просъществува.

„Всички критерии, приложими към обичайния вид бизнес, са валидни и за интернет магазина: тук също трябва да се познава клиента, средната сметка, ефективността на инвестициите” – добавя бизнесменът.

Колко посетители стават купувачи?

Picture
Според Алексей Кузмин от „Litportal.ru” (www.litportal.ru) за норма се смята,: от 150-200 посетители поне един премине регистрация; от 10 регистрирали се трима-четирима да купят нещо.

Валерий Ковальов твърди, че за успешното развитие на бизнеса броят на купувачите на 100 посетители трябва да бъде не по-малко от 2 %.

Оскар Хартманн смята, че прекрасен е показателят, когато 5-10 % от 100 души, посетили сайта,  извършат покупка.


Редица интернет продавачи изискват задължителна регистрация за извършване на покупките

Picture
„Регистрацията плаши клиентите” – смята създателят на „Holodilnik.ru” Валерий Ковальов.

Директорът на интернет магазина „Рубашка-на-заказ” Василий Мунтян е на мнение, че при продажба на дрехи по поръчка регистрацията е необходима за следващи уточнения на размерите и детайлите на изделието.

С него се съгласява Алексей Аметов от „Look At Me Store” (http://store.lookatme.ru/): „Без регистрация е невъзможно да се създаде CRM система (Customer Relationship Management System – система за управление на взаимодействието с клиентите или система за управление на клиентите) и да се изградят отношения с потребителя. Необходимо е да се примирим с това, че някой ще отпадне”.

Регистрацията дава възможност да се проследява показателя за повторните покупки. Има основание за радост, ако 50 % о регистриралите се извършват повторни покупки.

Как външният вид на сайта влияе върху продажбите?

Picture Понякога дори малките промени в сайта могат да имат неочаквано голямо значение.
Сайтът A Place for Mom (http://www.aplaceformom.com/), каталог на домове за възрастни хора, сменил цвета на текста на страницата за обратна връзка и успял да увеличи с 6 % броя на посетителите, попълнили анкетата.
Преди да разпространи измененията върху целия сайт, мениджърът по маркетинг на компанията ги тества върху малка извадка от посетители. Чрез редовно провеждани подобни тестове компанията е успяла да увеличи относителния дял на посетителите, превърнали се в клиенти, с 40 %.
Мениджърът използва проверен от времето научен подход към маркетинга, т. нар. „тест АB”. Същността му се състои в това, че всеки вариант се проверява върху малка част от потребителите, за да се установи, кой от тях работи най-добре, а след това най-добрият се включва в окончателния дизайн. Маркетолозите години наред са използвали този подход за подготвяне на пощенски пратки, а днес той завоюва позиции и в интернет. Най-често се провеждат тестове за страници с рекламни съобщения и банери, но те са уместни навсякъде, където от посетителя се очаква определено действие.
Минимално тестване може да се проведе на практика безплатно, като се насочат потребителите към различни версии на страниците и се сравнят данните на сървърните логове или с помощта на статистически инструменти от рода на Google Analytics. За големи изследвания се използват специално разработени програми, например Omniture Test & Target, която влиза в принадлежащия на Adobe пакет Omniture Web Analytics. Освен това съществуват десетки изследователски компании като Amadesa, Performable и Conversion Multiplier и др.
Мениджърът по маркетинг на A Place for Mom изпробовал различни цветове на текста и установил: „...ярките цветове работят по-добре”. Когато цветът на заглавието на полето „Търся гледачка...” бил заменен с жълт, повече посетители разбрали какво трябва да се направи и попълнили предложения формуляр.
Категория: Маркетинг | Добавил: Maria (14.12.2011)
Просмотров: 406 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: