Понедельник, 29.04.2024, 15:15
Приветствую Вас Гость | RSS
Търсене в сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Социални връзки

Каталог статей

Главная » Статьи » МАРКЕТИНГ » Маркетинг

Как да се привлекат купувачи?
Ако не е удобно да се направи поръчка, никаква реклама няма да помогне

Търговският успех на интернет магазина зависи от това, ще започнат ли да го посещават купувачи. Ако концепцията е избрана вярно и стоката, която се готвите да продавате, действително е търсена и удобна за покупка по интернет, останалото е въпрос на техника.

Как да се създаде удобен интерфейс?

Ето пет критерия, с помощта на които може да се определи удобно ли е на посетителите да поръчват стока във вашия магазин:

1. Леснота

Интернет магазинът не трябва да бъде претрупан с графични елементи: анимация и т. н. Помнете, че не във всички региони на Русия има широколентов интернет.

2. Простота на поръчката

„В магазина трябва да има удобна система за търсене и класификация на стоката” – отбелязва Алексей Аметов от „Look At Me”. Максималният брой кликвания до извършване на покупката не трябва да бъде повече от четири. Представителят на компанията „Usethics” Влад Головач, експерт по юзабилити (удобство за ползвателя), предлага да се проведе прост тест: „Предложете на един от познатите ви да се въоръжи със секундомер и да извърши покупка във вашия интернет магазина. Това ли очаквахте?”

3. Достъпност на информацията за контакти

„Средствата за връзка с магазина – телефон, e-mail, Skype – постоянно трябва да бъдат на видно място” – казва Алексей Аметов от „Look At Me”. „Не е правилно да се използва за контакти с клиентите само страницата „За контакти” (или „Свржете се с нас”), която предлага изпращане на e-mail. Поместете на видно място данни за условията на доставка, връщане, заплащане и гаранциите на стоката. Изпратете на клиента всички подробности за поръчката: нека той се убеди, че всичко е избрал правилно и винаги има възможност да поправи грешката.

4. Максимум информация за стоката

Не се ограничавайте със сухо описание на техническите свойства или състава на стоката. Не копирайте текст от сайта на производителя или на други интернет продавачи. На ползвателите е по-интересно да четат нова информация за стоката, а и търсещите машини не обичат дублиран контент и често намаляват рейтинга на страницата или на сайта при откриване му.

Ако не сте в състояние да измислите нещо оригинално, то поне опишете стоката със свои думи. Разрешете на посетителите, които вече са я купили, да пишат отзиви за нея или обзори за продукцията. Така ще увеличите по естествен път количеството на уникалния контент в сайта.

5. Максимум фотографии

„Ако продавате скъпи обувки, то не можете да не посочите височината на токчетата и да не дадете осем картинки от всички страни” – казва Оскар Хартманн, създателят на „KupiVIP”. Фотографиите никога не са много. 60 % от участвалите в изследването на „РОМИР” ползватели на Рунет са съобщили, че не извършват покупки в интернет поради това, че не могат да пипнат стоката. Така че фотографиите, описанията, видеото са необходими на купувача, за да може да „тества” стоката преди покупката.

Как да се промоцира площадката?

Колкото и оригинална да е концепцията за интернет магазина, без реклама нито един нов продукт не може да бъде въведен на пазара.

Forbes” ранжира методите за промоциране на интернет магазин от евтините към по-скъпите.

Ефективността на всеки от тях зависи от конкретния случай – от концепцията за магазина и от избраната стока.

Оптимизация на сайта за търсачки (SEO — search engine optimization). „Това е най-ефективният начин за промоциране, особено ако се изберат слабоконкурентни ниши” – казва интернет търговецът Евгений Лашков. Стойността на услугите на оптимизаторите е от 1000 рубли нагоре. Колкото по-известна е компанията, толкова по-висока е цената.

Реклама в блогове и общности. Живеем във века на световния блогинг. Според Агенцията за интерактивен маркетинг „Редкая марка” (http://remarkable.ru/) през 2009 т. броят на появилите се нови блогове на компании в Рунет е 199, а през първото полугодие на 2010 г. – 92.

Общият им брой сега е около 450.

42 % са поместени в корпоративните сайтове или на специални домейни, 18 % – в „Живой Журнал” (www.livejournal.ru), 16 % – в Twitter.

73 % от компаниите желаят чрез блоговете да информират за стоки и услуги, 64 % – да получават обратна връзка, 36 % се надяват да увеличат с тяхна помощ реализацията. Директорът на интернет магазина „Рубашка-на-заказ” Василий Мунтян в промоцирането на своята „рожба” отишъл още по-далеч. Предприемачът установил контакт с авторитетни блогъри на Рунет и разказал за своя проект. Те написали за новия магазин: някои харесала самата идея, а някои направили това срещу заплащане. Цената в блогове и общности в Русия е от $50 до $200 за пост.

Контекстна реклама. Водещи системи за контекстна реклама са Google AdWords и „Яндекс-Директ”. Стойността пряко зависи от популярността (колко ползватели търсят услуга или стока в интернет) и варира от 30 копейки до стотици рубли за един преход от рекламна обява към сайта на рекламодателя.

Банерна реклама. Според Алексей Кузмин при търговия с аудио файлове или софтуер контекстната реклама може да не бъде толкова ефективна, колкото банерната реклама или партньорските програми и промоционните акции офлайн. Самият Кузмин в течение на първите шест месеца е инвестирал в рекламна кампания около $500 000 и е постигнал ежедневна посещаемост 15 000-20 000 човека. Сега предприемачът, посещаемостта на магазина на когото вече е 30 000 човека на ден, провежда „точкови” маркетингови акции.

Реклама в офлайн СМИ. „Един път публикувахме реклама в списание и нямаше нито един отклик” – привежда контраргумент създателят на „Рубашка-на-заказ” Василий Мунтян.
Категория: Маркетинг | Добавил: Maria (14.12.2011)
Просмотров: 410 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: