Понедельник, 29.04.2024, 11:56
Приветствую Вас Гость | RSS
Търсене в сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Социални връзки

Каталог статей

Главная » Статьи » МАРКЕТИНГ » Маркетинг

Как да се организира доставката на стоката до купувача?
07.10.2011, 21:52
Основен проблем на интернет магазините – навреме да доставят стоката

„Русия е най-голямата страна в света с най-неразвитата структура за доставка” – роптае Оскар Хартманн, съпритежател на магазина KupiVip. Големите интернет магазини в страната – Holodilnik.ru (www.holodilnik.ru), Ozon.ru (www.ozon.ru) – освен собствени куриери и складове имат разпределителни центрове в големите градове. Например клиентите на Ozon.ru получават книги, телефони и ноутбуци в 12 пункта за предаване на поръчките в градовете: Самара, Казан, Красноярск, Хабаровск, Ростов, Екатеринбург и Владивосток. Holodilnik.ru засега притежава разпределителни центрове само в Москва и Санкт Петербург. Както и в случая с плащанията, доставката трябва да бъде максимално удобна, достъпна и бърза.

Picture

Picture

Собствен отдел за доставка

Picture
Наталия Кулакова наскоро е открила интернет магазина „ОноВамНаДом” (www.onovamnadom.ru). Когато избира начини за доставка на  стоката, решава да работи със собствени куриери. Тя обяснява по следния начин своя избор: „Доставката на продуктите е много деликатно нещо. Само собствените куриери могат да бъдат накарани  да не слагат пакетите на земята, да поставят перилните и почистващите препарати  отделно от хранителните продукти. Това не може да бъде гарантирано от фирма, която предлага аутсорсинг на куриерски услуги”.

Плюсове: Контрол и постоянно шлифоване на качеството на обслужване. След изпълнение на поръчката операторът от отдел „Доставки” в магазина на Кулакова  задължително се обажда по телефона на клиента. Той уточнява: навреме ли е била доставена стоката, върнал ли е куриерът цялото ресто,  какво в  обслужването му не е харесало на клиента.

Минуси: Високо текучество на кадрите. „Да се намерят нормални хора, които не крадат, за длъжността „куриер” е много сложно. Осем часа да се разкарваш из града, понякога в препълнения обществен транспорт, на студа – това плаши нормалните хора” – казва Альона Салбер, автор на книгата „Как да се открие интернет магазин. Помагало за начинаещи предприемачи
”.



Аутсорсинг на куриерски услуги

Picture
Интернет магазинът може да възложи доставката на стоките на фирма,  специализирала  се в аутсорсинг на курирерски услуги. Куриерите сами издават касова бележка на купувача, след което парите се превеждат на сметката на логистичната компания, а оттам – на интернет магазина. Комисионната е от 1,5 до3 % от стойността на доставката разказва пред „Forbes” Иван Матвеев, генерален директор на компания „IM Logistics”, предлагаща куриерски услуги за интернет продавачи.

Плюсове: За продавача отпада необходимостта да се занимава сам със счетоводството и щатния персонал. „В теорията се казва, че аутсорсингът премахва всички  проблеми, за да  се посвети човек само на бизнеса” – напомня
Любов Козирьова, собственичка на интернет магазина за детски стоки „101 слон” (www.101slon.ru) .

Минуси: В моменти на пиково натоварване аутсорсинговата компания не винаги е в състояние да изпълни своите задължения. „Имахме случай, когато куриер „е водил за носа” клиент цяла седмица, като постоянно е отлагал доставката. А ние не знаехме за това. В резултат човекът, естествено, се отказа от поръчката” – си спомня Козирьова.



Поща

Picture
Както в миналото, така и днес „Почта России” (www.russianpost.ru) си остава логистичната компания с най-развитата мрежа от филиали в Русия. С помощта й във всяка точка на страната и света може да се изпрати стока с наложен платеж. Сайтът на компанията дава възможност да се изчислят сроковете за доставка на пратките и стойността им.

„Почта России” има аналог на „DHL” – „EMS Почта России”. Това е куриерска компания, която използва мрежата на компанията майка, за да доставя стоките „от врата до врата”. Тя работи по-бързо, но нейните услуги са доста по-скъпи.

Плюсове: „Почта России” притежава 86 филиала, около 42 000 обекта за пощенска връзка, разположени във всички градове и селски населени пунктове на Руската федерация.

Минуси: Въпреки провежданите реформи, опашките продължават да бъдат често срещано явление.

Пощата работи със списък от стоки, забранени за изпращане. Например сред тях са „предмети, които по своя характер или опаковка могат да представляват опасност за пощенските работници, да замърсяват или развалят други пощенски пратки и пощенското оборудване”.

При използване на наложен платеж клиентът може да се откаже от пратката. Тогава изпращачът поема разходите не само по изпращането на стоката, но и по нейната обратна доставка.

„Ние взехме решение да изпращаме стоки с наложен платеж само на проверени клиенти” – казва собственичката на „101 слон”.

 
Категория: Маркетинг | Добавил: Maria (14.12.2011)
Просмотров: 386 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: