Суббота, 27.04.2024, 00:40
Приветствую Вас Гость | RSS
Търсене в сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Социални връзки

Каталог статей

Главная » Статьи » Brian Jud - Book Marketing Works

Pricing for Profit
http://www.bookmarketingworks.com/index.php?pg=PricingforProfits.htm

Ценообразуване за печалба

Превод: Жени Дамянова Канева



Цената е елементът от маркетинговия микс с най–важно влияние върху годишните приходи; другите (дистрибуция, продуктово развитие и промоция) произвеждат годишен приход индиректно. Все още това значение, въпреки всичко, някои публицисти основават цените на техните книги следвайки правилото на показалеца, който казва, че цената трябва да бъде 8 пъти от печатната себестойност. Други оценяват техните заглавия като тези на техните конкуренти.

Има проблеми и с двете стратегии. В първия случай каталожната цена варира според производственото качество. Единичната печатна себестойност за 1000 копия 6 на 9 192 – странична книга с меки корици може да бъде 2,60$. Осем пъти това е 20,60$.  Както и де е,  ако отпечатате 30 копия от тази идентична книга, единицата цена може да бъде 1,45$ и осем пъти това е 11,60$. Имайки предвид дадената дилема може просто да изберете опция две и да изравните вашата цена с тази на конкурентите. Както и да е, ако техните цени са основани на по – висока печатна поредица това ще бъде финансово опасно да се приравните към техните цени.

Какво трябва да направи издателя? Вашият бърз отговор може би трябва да бъде поставен на средно висока цена, за да увеличите приходите, дори ако продадете няколко книги. За съжаление тези типични резултати са валидни само за краткотрайни печалби. От друга страна може да решите да продадете повече книги на ниска цена. Но давайки на книгата стандартната дистрибуция тази стратегия може да бъде несъстоятелна. Най – предпочитаната ценова стратегия при дадените обстоятелства може да не е максимална печалба или нарастващи продажби, а да бъде оптимална, рентабилност и растеж.

В повечето случаи най – добрия начин да оптимизирате вашето финансово представяне е да прогнозирате продажбите на различни ценови нива и тогава да изберете тази, която допринася за най – много пари на вас за най – дълъг период. При този сценарий вашата финална цена може или не може да поеме вашите разходи или да демонстрира един начин за калкулиране на оптималната цена.   

Стъпка 1: Субективно решете върху каталожната цена и създайте прогнозни продажби, които смятате, че са приемливо постижими, т.е. тази, която има шанс за достигане поне 50 на 50. Доказателство1 започва с предпоставка, която приемливо ви задоволява и с която може да продадете 2500 книги на каталожна цена от 19,95$, осигурявайки груб прихода от 32,375$ (колони "А” х "В”)

Стъпка 2: Изчислете вашата чиста печалба, след като приспаднете дистрибуторската отстъпка от 70%. В този случай грубите приходи са 9713$ (30% от колона "С”).

Стъпка 3: Веднъж вашите разходи за реализация на стоки (редакция, дизайн, отпечатване) за производството на 2 500 копия са приспаднати, вие оставете с 1963$ за вашите усилия.

Стъпка 4: Изберете алтернативната цена от 1 нарастване над и под вашата първоначална цена. Тогава задайте прогнозни продажби на всяка в Доказателство 1 продажбите намаляват с 2,5% за всяка увеличена цена нараства и нарастване с 2,5% за всяка понижена цена. За съжаление много издадели спират на тази точка и оценяват техните книги на 16,95$ мислейки, че това ще увеличи тяхната груба печалба.

Доказателство 1

Forecast – прогноза

Unit Price – единична цена

Gross Revenue – груб приход

Net Revenure - чиста печалба

Cost of Good Soleразходи за реализация на стоката

Gross Profit – груба печалба

Стъпка 5: Можете да намерите вашата точка на оптимална печалба ако направите още една стъпка и изчислите вероятността за достигане на този продажбем обем. Ако това е само 10% вероятност от продажби на 2 250 книги на цена от 16,95$, тогава вашата печалба (take home pay) е само 535$. Доказателство 2 демонстрира, че вие най – вероятно ще оптимизирате парите, които в крайна сметка получавате чрез оценяването на вашето заглавие на 13,95%.

Доказателство 2


Gross Profit – груба печалба

Profitability – вероятност

Most Likely Contribution – вай – вероятен принос

Разбира се, валидността на този метод зависи от възможността ви да прогнозирате продажния обем на различни ценови нива и вероятността това да стане. Това инициативно качество идва от опита и тестването, но то може да бъде направено.

Тази техника показва, че оценяването на вашите книги с по – сложно от просто умножаване на вашите разходи или имитиране на вашите конкуренти. Анализирайте вашите прогнозни продажби като вземете в предвид вероятността да ги постигнете и тогава приложете вашата ценова стратегия като част от стратегическия маркетингов микс.


Категория: Brian Jud - Book Marketing Works | Добавил: Maria (02.12.2011)
Просмотров: 386 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: