Блог
Главная » 2011 Август 16 » Лени Рифенщал (22 август 1902 г. - 8 септември 2003 г.)18:10 Лени Рифенщал (22 август 1902 г. - 8 септември 2003 г.) |
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%B5%D0%BD%D0%B8_%D0%A0%D0%B8%D1%84%D0%B5%D0%BD%D1%89%D0%B0%D0%BB Лени Рифенщал - Майсторката на пропагандата http://www.kaldata.com/forums/index.php?showtopic=16336 Хитлер лично я убеждава да заснеме друг филм - за 6-тия конгрес на нацистката партия в Нюрнберг през 1934 година, напомнящ за гигантска постановка на опера от Вагнер. Филмът е "Триумф на волята" (1935) - един от най-забележителните пропагандни документални филми, снимани някога. Целта на Хитлер е с този филм да демонстрира единството на партията след Чистката Рьом и едновременно да представи партийните водачи - важен момент, когато телевизията все още я няма. Рифенщал репетира усилено, за да се подготви за прочутата реч на Хитлер: копае окопи за кадри от ниска гледна точка и строи кули за заснемане на тълпата в общ план. След това монтира образите на звуков фон от преминаващи на параден марш войници. Получава се филм с изключителен емоционален заряд и магнетизъм. Ниският и обикновен Ади (Адолф Хитлер) е представен като могъщ, митологичен образ. Пол Верховен признава, че е използвал "Триумф на волята" за своя "Звездни рейнджъри", а критиците откриват влиянието й в "Дорис" и "Титаник". ... На 21 април 1938 година, на 49-ия рожден ден на Хитлер, се състояла премиера на монументалния четиричасов суперфилм "Олимпия", станал шедьовър и легенда на световното кино и до ден днешен, посочван и досега от критиците в десятката на най-добрите филми на всички времена и народи. В този филм, са заснети милион и половина персонажи. ... Във филма за пръв път се прилагат някои въздействащи техники на спортната фотография, които днес се използват широко в телевизионните спортни предавания. Лени непрестанно експериментира с камерата, поставяйки я на нестандартни за времето места: в движещи се автомобили, излитащи балони или в кранове. Едрите планове, ниския ракурс и монтажът са сред обичайните й похвати. Тя използва богатите звукови и светлинни технии на игралното кино при заснемането на реални събития, с което документалните й кадри добиват изключително зрелищен ефект. Джордж Лукас споделя, че е финалната сцена на "Междузвездни войни - Епизод ІV: Нова надежда" е заимстван кадър по кадър от церемонията по връчване на медалите в "Олимпия. ... Освен Орсън Уелс, тя може би е другият голям режисьор в историята на киното, неуспял да реализира таланта си. Филмите й се изучават много повече, отколкото на който и да било друг документалист. Тя е най-добрата от всички жени в занаята и талантът й се сочи за пример от режисьори по целия свят. Нейното влияние се чувства ежедневно в спортните предавания, които масово използват прилаганите от нея ракурси, забавени кадри, въздушните и подводни снимки. Мистичните й образи на природата, пантеистичния култ в творбите й, се появяват във фантастичните филми и в кадрите със съновидения. http://bg.wikiquote.org/wiki/%D0%9B%D0%B5%D0%BD%D0%B8_%D0%A0%D0%B8%D1%84%D0%B5%D0%BD%D1%89%D0%B0%D0%BB Излизат мемоарите на Лени Рифенщал http://www.dnevnik.bg/razvlechenie/2005/10/25/94210_izlizat_memoarite_na_leni_rifenshtal/ http://www.imdb.com/name/nm0726166/ http://www.leni-riefenstahl.de/eng/index.html |
|
Всего комментариев: 0 | |