Каталог статей
Главная » Статьи » МЕДИИ » Медийна индустрия |
"Бавни медии"
Трима изследователя от Германия пишат „Манифест на бавните медии” („The Slow Media Manifesto” – http://en.slow-media.net/manifesto). Той е широко обсъждан в западните средства за масова информация. Така според „The Huffington Post”: „Медиите могат да бъдат обичани или ненавиждани, но те рядко мислят за читателя и „юзабилити” [1] Бъдете по-бавни, като че ли ни казват „новите” издатели. Седнете спокойно, послушайте музика, почетете хартиена книга. Помислете. СМИ никъде няма да избягат”. на изданието. Това просто не е тяхна работа. Главното е да бъдат първи и по-скъпо да продадат нас, т.е. своята аудитория... [1] удобство за потребителя „Манифест на бавните медии” Первото десетилетие на XXI в. е ознаменувано с дълбоки изменения в технологичните основи на функционирането на масмедиите. Ключовите думи, които описват тези промени, са „мрежи”, „интернет” и „социални медии”. През второто десетилетие на века хората няма да търсят нови технологии, позволяващи да се създава контент по по-прост, бърз и евтин начин. През този период същността на извършената медийна революция ще бъде осмислена и интегрирана в политическия, културния и социалния живот. Концепцията за „бавните медии” („Slow Media”), която има много общи неща със „Slow Food” (противоположност на „фаст фуд”) и нищо общо със „Slow Down”, е ключов момент в посочените по-горе процеси. Както и „Slow Food”, „бавните медии” не предполагат бързо потребление на продукта (в този случай информационен), а задълбочен подбор на ингредиентите и старателно приготвяне. „Бавните медии” са дружелюбни и гостоприемни. Те обичат да споделят (да си разменят контент[1]). „Бавните медии” допринасят за устойчивото развитие. Устойчивостта се отнася до използваните суровини, технологичния процес и условията на труд, които са основата на производството на медийната продукция. Експлоатацията и ниската работна заплата, както и комерсиализацията на потребителските данни, няма да доведат до създаването на устойчиви медии. В същото време терминът се свързва с устойчивото потребление на „бавните медии”. „Бавните медии” пропагандират концентриране върху една задача. Те не бива да бъдат потребявани невнимателно, повърхностно, напротив, те изискват пълна съсредоточеност от своите потребителите. Както и приемането на вкусна храна, което предполага напрежение на всичките сетива и на готвача, и на неговите гости, така и „бавните медии” могат с удоволствие да бъдат възприемани само при условие, че е налице целенасочено внимание от страна на читателите. „Бавните медии” се стремят към съвършенство. Не е задължително те да олицетворяват най-новите постижения на пазара. Много по-важно е това, че те постоянно усъвършенстват своите потребителски интерфейси, за да съответстват максимално на навиците на хората в сферата на потреблението на СМИ... „Бавните медии” правят качеството осезаемо. Те се стремят производството, дизайнът и контентът да отговарят на най-високите стандарти за качество и се открояват чрез тях от по-бързите конкуренти... „Бавните медии” издигат (развиват) „Prosumers”[2], т.е. хората, които активно избират какво и как искат да потребяват и да създават. „Бавните медии” ги вдъхновяват да развиват нови идеи и да предприемат активни действия, изтласквайки пасивните потребители от медийната арена. „Бавните медии” обичат дискурса и диалога. Те протягат ръка към своите конкуренти, с които могат да влязат в диалог. Да умееш да слушаш е също толкова важно, колкото и умението да говориш. „Бавен” в този контекст означава „задълбочен”, „съпричастен”, отзивчив”, „отнасящ се с уважение” и „умение да приемеш чуждата гледна точка”. „Бавните медии” са „социални медии” („Social Media”). Около тях се формират общности. Авторите обсъждат с аудиторията животрептящи теми (книги, музикални произведения и т.н) и именно затова такива СМИ пропагандират разнообразие от гледни точки. „Бавните медии” уважават своите читатели. Те вазимодействат с тях малко свенливо, но дружелюбно, и с разбиране се отнасят към иронията, която споделят понякога потребителитете. „Бавните медии” никога няма да започнат да взаимодействат с читателите надменно, по начин, който не търпи възражения. „Бавните медии” се разпространяват чрез препоръки, а не чрез реклама: техният успех никога не се оснавава на рекламно давление върху медийните канали, напротив, за своя успех те са задължени на приятели, колеги или семейството.Книга, дадена пет пъти като подарък на най-добрите приятели, е добър пример за това. „Бавните медии” не остаряват (те са извън времето). Те имат дълъг живот и са актуални дори след десетилетия. Тяхното качество не се влошава с годините, а напротив, подобно на скъпия коняк, само се увеличава ценността им. „Бавните медии” имат своя аура. Те създават у потребителите усещането за принадлежност към особен момент в техния живот. Макар и произвеждани чрез индустриални методи, те навеждат на мисълта за уникалност... „Бавните медии” са прогресивни, а не реакционни: Те се опират на технологичните постижения и начина на живот на общностите в мрежата. На фона на ускоряването на многогобройни сфери от живота умишленото забавяне е ключ към оцеляване. Но „бавните медии” не влизат в противоречие с високата скорост и едновременност на Twitter, блоговете и социалните мрежи, а напротив, активно използват техните предимства... „Бавните медии” се фокусират върху качеството както в производството, така и във възприемането на медийния контент... „Бавните медии” изискват доверие, но е нужно време, за да го заслужат. Зад „бавните медии” стоят реални хората и вие можете да почуствате това. [1] съдържание [2] от professional или producer + consumer, т. е. „професионален купувач, потребител”, или „производител-потребител” | |
Просмотров: 599 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0 | |