Суббота, 04.05.2024, 14:29
Приветствую Вас Гость | RSS
Търсене в сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Социални връзки

Каталог статей

Главная » Статьи » МЕДИИ » Медийна индустрия

Медиен конгрес в САЩ: нови идеи на пазара за продажба на периодични издания на дребно
В рамките на Медийния конгрес в САЩ в края на юни 2010 г. е организирана конференция на издатели и дистрибутори на периодични издания. Тя е посветена на проблемите на продажбите на дребно в условията на растящо влияние на интернет върху всички слоеве на обществото.

На конференцията са представени доклади за ситуацията на медийните пазари в три страни: САЩ, Канада и Великобритания.

Отбелязана е обща тенденция на намаляване на продажбите на вестниците и списанията.

Кризата особено остро се е проявила на медийния пазар в САЩ, в по-малка степен – във Великобритания, а най-добре са преодолени проблемите на пазара в Канада. В САЩ през 2009 г. оборотът на пазара на печатните СМИ е намалял с 11,3 %, в Канада – с 1,4 %.

В същото време в САЩ броят на ежедневните вестници е съкратен значително, разорил се е един от трите национални търговци на едро.

Позитивният резултат на канадския пазар се обяснява с внедряването на принципно нови идеи и технологии за търговия на дребно. В страната са нараснали обемите на продажбите в супермаркетите благодарение на активното използване на комплекс от маркетингови мероприятия. През изминалата година в този процес са били инвестирани 500 хил. часове, свързани с изследователска работа и промоционни акции. Асортиментната матрица на пресата в супермаркетите тук се променя на всеки 3-4 седмици, използват се щандове с различна големина и формат, пригодени към отделните групи издания. Освен това, пресата се разполага като съпътстваща продукция на щандовете със съответни стокови групи. Във веригата магазини „Walmart” това е позволило продажбите да се увеличат с 6,7 %.

В разглежданите страни рязко е спаднало търсенето на издания с телевизионни програми. В Канада на практика са прекратили публикуването им. В САЩ в близкото минало еднократните им тиражи са достигали 18 млн. екз., а в настоящия момент са спаднали до 250 хил. екз. Причините за това са:

    във връзка с масовия преход към цифрова телевизия в САЩ и Канада всички телевизионни мрежи са задължени с правителствено решение да използват за телевизионните си програми специален канал на кабелната телевизия (населението на САЩ приема до 600 канала). В случай, че някоя от тях отказва да изпълнява решението, я лишават от лиценз;
    широкото разпространение на интернет, мобилните смартфони и планшетните компютри от клас iPad позволява на притежателите им да имат онлайн достъп до която и да е телевизионна програма.

Поради нерентабилност на производството издателите са принудени да прекратят издаването на този вид продукция.

Намаляло е и търсенето на списания, посветени на различни хобита.

Едновременно феноменален успех са имали женските издания. Например списанията на тема „Защо не мога да се омъжа?” притежават 7 модификации, а ръстът на техните тиражи през последната година е достигнал 1300 %. Този факт свидетелства както за сериозна динамика на търсенето на печатни периодични издания, така и за сериозни усилия от страна на издателите да публикуват нови информационни продукти.

На канадския пазар се наблюдава висока степен на консолидиране на издатели и търговци на едро с цел подкрепа на търговията на дребно. Запазва се висок интерес на населението към четенето. Правителството на страната оказва помощ на отрасъла като отделя грантове и субсидии, коригира правителствени решения, свързани с регулирането на пазара, ръководейки се от предложенията на издателите и дистрибуторите.

За разлика от северноамериканските, пазарът на дребно във Великобритания е по-динамичен. В 55-те хил. търговски обекти за продажба на периодични издания на дребно през текущата година се наблюдава малък ръст на продажбите. Положителен ефект имат демографското и гегорафското коригиране на асортимента на печатната продукция. Издателите активно „маневрират” с форматите на списанията, използват нови форми за реклама и промоцирането им (специални дисплеи на работните места на касиерите в магазините и др.), активно практикуват реклама в интернет за новите продукти.

В конференцията участва и вицепрезидентът на веригата магазини „7-Eleven” Денис Лейн. Темпераментното му изказване е в защита на продажбите на списания в собствената верига и в подобни вериги от магазини с малка площ. Според него поради спада в продажбите на тютюнева продукция пресата може да изиграе ролята на стоков заменител. С интерес е приета и подробната информация за функционирането на „7-Eleven” в различни страни.
Категория: Медийна индустрия | Добавил: Maria (11.10.2012)
Просмотров: 401 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: